تریلرها دارای دو نوع محور جلو و عقب هستند که هرکدام وظایفی دارند. محور جلویی کامیون برای کنترل ماشین طراحی شده است. این محور برای جلوگیری از جا به جایی های ناخواسته بعد از ترمز کردن یا چرخش فرمان کاربرد دارد. وزن کابین راننده و بخش های جلویی کامیون روی این محور قرار می گیرد. با توجه به اینکه چرخ های جلویی خودرو روی این محور قرار دارند، نیروی موتور از همین طریق به چرخ ها وارد می شود. پایداری محور جلو سبب بالا رفتن ایمنی و کاهش حوادث جاده ای خواهد بود.
محور عقب برای تحمل بار اضافی کامیون طراحی شده است. به همین دلیل بیشترین تحمل وزن را دارد. این محور وزن را بین چرخ ها تقسیم می کند تا تعادل بیشتری برقرار شود. محورهای عقب به ترمز تریلرها متصل هستند. به همین دلیل یک وظیفه این محور متوقف کردن کامیون در هنگام ترمز گرفتن است. در برخی مدل های کامیون های حمل بار محور عقب دارای عملکرد مستقل است. به این معنا که قابلیت چرخش دارد و کار حمل بار را آسان تر می کند.
- ۰۳/۱۲/۲۶